środa, 11 października 2017

Międzynarodowy Dzień Dziewcząt

11 październik to Międzynarodowy Dzień Dziewcząt, który został ustanowiony w 2011 roku przez ONZ. Ten dzień to nie tylko okazja do świętowania, to również czas na podsumowania i przedstawienie różnego rodzaju faktów. 
W najnowszym raporcie opublikowanym przez UNESCO [1] można przeczytać, że 130 milionów dziewcząt na świecie nie ma dostępu do edukacji. Liczby te niestety porażają, ale dają też motywację do działania. 10 państw, w których dostęp do edukacji dla dziewcząt jest najmniejszy to:
Sudan Południowy, Republika Środkowoafrykańska, Niger, Afganistan, Czad, Mali, Gwinea, Burkina Faso, Liberia i Etiopia. Od razu rzuca się w oczy, że 9 z tych państw to państwa afrykańskie... Na tej niechlubnej liście niestety znajduje się również Burkina Faso. 
Kraje z najmniejszym dostępem do edukacji dla dziewcząt (2016 rok), raport UNESCO
Dlaczego tak wiele dziewcząt nie ma dostępu do edukacji? Przyczyn jest wiele, są to między innymi: wczesne małżeństwa, bieda, działania wojenne, faworyzowanie edukacji chłopców. To najważniejsze, a przyczyn jest o wiele więcej. Zachęcam do zapoznania się z artykułami, do których linki zamieściłam w bibliografii [2,3]. Oczywiście, każdy z nas osobiście nie jest w stanie zrobić wiele, ale razem możemy działać, by zapewnić dziewczynkom lepszy dostęp do edukacji.

Nasze działania dla Burkina Faso, to nie tylko wspieranie inicjatyw lokalnych czy wsparcie dla chrześcijan w Pobe Mengao. Zależy nam również na zapewnieniu dostępu do edukacji, zarówno dziewczynom jak i chłopakom. Zdajemy sobie sprawę, że edukacja jest jednym z najważniejszych czynników gwarantujących rozwój społeczeństwa. Wspierając nasze działania w Burkina Faso wspierasz również wszelkiego rodzaju działania edukacyjne.


Bibliografia:
[1] Raport UNESCO 2016 GEM Report, http://en.unesco.org/gem-report/
[2] http://www.rfi.fr/afrique/20171010-education-filles-9-pays-afrique-parmi-10-mauvais-eleves
[3] http://www.worldbank.org/en/topic/girlseducation

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza